diumenge, 6 de desembre del 2009

miniactivitat 1.3_mapa conceptual


Mapa de conceptes

Mapa de conceptes Integrat MAPA2





Informe de nous concptes i noves relacions C-T-S-E

Primerament vull explicar les qüestions que destacaria en quant a temes tractats, ja que a partir de les premisses aportades pel consultor i també a partir de les temàtiques al voltant de les quals hem hagut de fer comentaris, m’ha quedat més clara la relació entre societat, tecnologia i ciència. La veritat és que m’ha costat en segons quins conceptes trobar la relació o interrelació més acurada, m’explico:
Pel que fa a l’article de Domènech i Tirado es conjuga molt les interrelacions entres tecnologia, ciència i societat amb el concepte de psicologia des del punt de vista de “UN TOT” que fa intel•ligible la realitat, però davant de relacionar després el contingut del mòdul “Educació i tecnologia: fonaments teòrics”, s’ha fet més difícil la integració en quan als determinismes i significacions de cada concepte amb la relació adequada: inclou, no inclou, relaciona, abasta....
Pel que fa al debat segons quins fils posar-me a argumentar a partir del determinisme m’he vist amb la dificultat d’extreure molt de contingut del mòdul ja que hi havia postures contraposades, i en determinades situacions la posició més ètica és una postura a mig camí entre alguns conceptes.
He enfocat molt alhora d’elaborar el mapa les postures que intenten explicar la relació entre tecnologia i societat, ciència i psicologia entrant sobre tot amb la interrelació favorable entre elles.
Una de les coses que m’ha cridat l’atenció és el programari de CMAP. Al principi m’ha costat entrellaçar conceptes i relacions i interpretar com eren mes intel•ligibles i a la fi l’objectiu personal ha estat arribar a comprendre com es pot abastar tot en un sol mapa per conèixer a la fi com s’exposa a l’article estem vivim a una societat plena de coneixement.
.
Per acabar penso que es important comentar que com a futura psicopedagoga es important conèixer les relacions CTS i la TE envers postures i formes molt diferents en quan s’estableix un vincle de les TIC a l’aula i la comunitat educativa en global per trobar un marc de significació al voltant de les noves tecnologies de la societat de la informació i de la comunicació.
Síntesi


a) He après a veure molt clar que la tecnologia no es pot veure separada d’un context. Està molt relacionada i té molta dependència amb la informació i el poder.
Donat a aquesta dependència social i de interrelacions on tots els camps i entorns decideixen.
Deixem els determinismes per encarar-nos cap a la relació dels elements entre ells CTS i mirar la perspectiva sistèmica.

Dins l’àmbit educatiu la tecnologia es veu com a eina per ajudar a desenvolupar aquelles competències professionals a nivell d’aprenentatge i com ajuda a la transmissió de coneixement. Aplicats a molts contextos i interrelacionant els deferents elements



b)Idees i intervencions a destacar (Fil sobre determinismes i intel•ligència de la nevera)

Hi ha agut moltes aportacions a destacar fent referència a la relació
Tecnologia, poder, de coneixement orientat a l’acció i a la solució de problemes. element com l’altre van totalment lligats.
Cal potenciar un tipus de ciència i tecnologia que tingui un caràcter més social, perquè en realitat, cap tipus de tecnologia es desenvolupa en el buit, sinó en un espai socio-històric, cultural i polític concret

C) Valoració de la pròpia participació:

Crec que no he partit primer de tot de la gestió i ús del temps ja que he anat molt endarrerida sobre tot en la lectura de les aportacions dels altres companys i m’he centrat molt en dos punts:
o reflexió sobre el tema del sentit de la posició tecnològica sobre el context
o La relació tecnològica envers lla visió d’enllaçar totalment les TIC com a forma d’aprenentatges i el punt de vista virtual sobre l’aprenentatge significatiu.


Estic aprenent a ritme desesperant. Acabava d’endinsar-me en la virtualitat del BLOGGER quan em vaig veure immersa en neveres, CTS......però si ala fi el que compte es l’aprenentatge significatiu en relació al desenvolupament d les TIC , estic contenta !!!!!!! ja que estic aprenent a aprendre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada